AKTUÁLNE INFORMÁCIE
KORONAVÍRUS (COVID-19)

Aktuálne informácie o cestovaní a dovolenkách spojené s koronavírusom (COVID-19) sú denne aktualizované a dopĺňané na základe vývoja aktuálnej situácie. Vláda SR 10.6.2020 uvoľnila opatrenia a predstavila krajiny, ktoré sú považované za bezpečné. Zoznam krajín sa postupne rozširuje.

SEZÓNA 2020/2021 – DOVOLENKA V ZAHRANIČÍ

S potešením Vám oznamujeme, že 19.6.2020 sa opätovne spustil predaj zájazdov do vybraných destinácií schválených krízovým štábom a vládou SR. V súlade s vysokými nárokmi na etické konanie vo vzťahu k Vám a s ohľadom na maximálnu bezpečnosť je spustený predaj len tých destinácií, v ktorých momentálne neexistujú žiadne obmedzenia v oblasti cestovania. To znamená, že po prílete do danej destinácie a ani po návrate z nej na Slovensko nie sú vyžadované povinné testy alebo povinná karanténa.

Po odsúhlasení krízovým štábom sa ponuka postupne rozšíri aj o ďalšie obľúbené európske a mimoeurópske destinácie o čom Vás budeme informovať. 

Letecké spoločnosti, hotely a jednotlivé krajiny pripravili vlastné hygienické štandardy a opatrenia, ktoré povedú k zvýšeniu bezpečnostného komfortu. Od 7.9.2020 platí na Slovensku plošné uvoľnenie letov. Podmienené je dodržiavaním prísnych protiepidemických opatrení. Každý cestujúci, ktorý prilieta na Slovensko z ktorejkoľvek krajiny, musí vyplniť Formulár na vyhľadanie cestujúceho v súvislosti s ochranou verejného zdravia (Public Health Passenger Locator Form).

V prípade otázok na jednotlivé destinácie nás prosím kontaktujte alebo kliknite na našu internetovú stránku s kompletným popisom opatrení www.ckvive.sk/aktualne-informacie-koronavirus-covid-19/.

OPATRENIA HOTELOV A POČAS CESTOVANIA

OPATRENIA – LETISKÁ A LETECKÉ SPOLOČNOSTI

Na letiskách sú dodržiavané bezpečnostné pravidlá týkajúce s najmä:

  • meranie teploty pred vstupom do letiska
  • povinnosť cestujúcich mať rúško
  • pravidelná dezinfekcia verejných priestorov na letiskách
  • pravidelné informovanie cestujúcich o bezpečnostných pravidlách a opatreniach
  • podpora registrácie cestujúcich na let online (v závislosti od dostupnosti)
  • klimatizácia na letiskách je povolená

V lietadlách sú dodržiavané bezpečnostné pravidlá týkajúce s najmä:

  • povinnosť cestujúcich mať rúško
  • pravidelná dezinfekcia lietadiel (všetky sedačky, servírovacie stolíky, úložné priestory a toalety pred a po každom lete)
  • dodržiavanie odstupov pri nástupe a výstupe (prípade aj počas letu, na základe obsadenosti letu)
  • obmedzenie ponuky palubného občerstvenia
  • obmedzenia predaja na palube
  • platba počas letu iba platobnou kartou bezkontaktne
  • klimatizácia počas letu je povolená na letiskách
  • viac informácií nájdete na stránke leteckej spoločnosti

OPATRENIA – TRANSFER

Transferové spoločnosti dodržiavajú bezpečnostné pravidlá týkajúce sa najmä:

  • povinnosť cestujúcich mať rúško
  • pravidelná dezinfekcia všetkých sedačiek, servírovaných stolíkov, úložných priestorov a toaliet pred a po každom transfere
  • dodržiavanie odstupov pri nástupe a výstupe (prípade aj počas transferu, na základe obsadenosti)
  • vodiči obsluhujú zákazníkov s rúškom a rukavicami
  • klimatizácia počas transferu je povolená

OPATRENIA – HOTELY A UBYTOVACIE ZARIADENIA

Hotely a ubytovacie zariadenia dodržiavajú bezpečnostné pravidlá a opatrenia.

Ubytovanie

  • dostupná dezinfekcia pre hostí 
  • pravidelná dezinfekcia spoločenských priestorov 
  • zvýšený dôraz na čistenie, dezinfekciu a prípravu izby pre nových zákazníkov
  • pravidelné vetranie spoločenských priestorov a izieb
  • meranie telesnej teploty zamestnancov denne
  • zamestnanci obsluhujú zákazníkov s rúškami a rukavicami
  • rúška pre zákazníkov nie sú povinné
  • klimatizácia spoločenských priestorov a izieb je povolená
  • obmedzená kapacita ubytovaných hostí vo vybraných krajinách (povolená miera obsadenia hotelov a ubytovacích zariadení, Egypt – maximálne 50 %, Tunisko – maximálne 50 %, Turecko – maximálne 60 %)
  • iba hotely s certifikátom môžu byť otvorené a prijímať hostí vo vybraných krajinách (Egypt, Malta, Turecko)

Stravovanie

  • bufetové reštaurácie sú k dispozícii
  • a la carte reštaurácie sú k dispozícii
  • all inclusive je k dispozícii
  • pred nádobami s jedlom je plexisklová zástena
  • jedlá a nápoje servíruje personál, nie sám zákazník
  • zamestnanci obsluhujú zákazníkov s rúškami a rukavicami
  • zvýšenie počtu obsluhujúceho personálu
  • zvýšený dôraz na čistenie, dezinfekciu a prípravu stolov pre nových zákazníkov
  • dodržiavanie odstupov v radoch
  • nové rozmiestnenie stolov s väčšími odstupmi
  • predĺženie otváracích hodín jednotlivých reštaurácií a barov, čo znamená menšiu frekvenciu zákazníkov počas špičky

Bazény, pláže

  • nové rozmiestnenie ležadiel a slnečníkov s odstupom
  • zvýšený dôraz na čistenie a dezinfekciu ležadiel a slnečníkov

Šport a spa

  • nové rozmiestnenie cvičebných strojov a náradí 
  • zvýšený dôraz na čistenie, dezinfekciu a prípravu cvičebných strojov a náradí
  • kryté bazény sú zatvorené
  •  zamestnanci obsluhujú zákazníkov s rúškami a rukavicami

Vybavenie pre deti

  • detské vybavenie, detské kluby a animačné programy sú v prevádzke
  • zamestnanci obsluhujú zákazníkov s rúškami a rukavicami
  • zvýšený dôraz na čistenie a dezinfekciu detského klubu a ihriska

Animačný program

  • animačné programy sú v prevádzke
  • nové rozmiestnenie animačných program s odstupom od zákazníkov 

OPATRENIA – VÝLETY

Výlety sú v ponuke s dodržiavaním základných hygienických opatrení, týkajúcich sa najmä:

  • povinnosť cestujúcich mať rúško iba počas prepravy dopravným prostriedkom
  • rúška na verejnosti nie sú povinné
  • pravidelná dezinfekcia všetkých sedačiek, servírovaných stolíkov, úložných priestorov a toaliet pred a po každom výlete
  • dodržiavanie odstupov pri nástupe a výstupe (prípade aj počas výletu, na základe obsadenosti)
  • vodiči obsluhujú zákazníkov s rúškom a rukavicami
  • aktuálne opatrenia sú k dispozícii u delegáta
  • klimatizácia je povolená počas prepravy

OPATRENIA V KRAJINÁCH (aktualizované 4.5.2021)

OPATRENIA – BULHARSKO

  • po prílete do krajiny môže byť cestujúci vyzvaný k námatkovej kontrole na ochorenie COVID-19, ktorá je za poplatok 80 EUR, uhrádza ju cestujúci
  • rúška v exteriéri: nie (pri dodržiavaní 1,5 m odstupu)
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – CYPRUS

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – ČIERNA HORA

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – DOMINIKÁNSKA REPUBLIKA

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno
  • rúška v hotelovom areáli (exteriér a interiér): nie

OPATRENIA – EGYPT

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno
  • rúška v hotelovom areáli (exteriér a interiér): nie

OPATRENIA – GRÉCKO

  • po prílete do krajiny môže byť cestujúci vyzvaný ku kontrole na ochorenie COVID-19, na základe uvedených informácií vo formulári
  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – CHORVÁTSKO

  • rúška v exteriéri: nie (pri doržiavaní 1,5 m odstupu)
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – KOSTARIKA

  • rúška v exteriéri: nie
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – MALDIVY

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno
  • rúška v hotelovom areáli (exteriér a interiér): nie

OPATRENIA – MALTA

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – MEXIKO

  • rúška v exteriéri: nie
  • rúška v interiéri: nie

OPATRENIA – PORTUGALSKO

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – SLOVINSKO

  • rúška v exteriéri: nie (pri doržiavaní 1,5 m odstupu)
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – SPOJENÉ ARABSKÉ EMIRÁTY

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – ŠPANIELSKO

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – TALIANSKO

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

OPATRENIA – TANZÁNIA

  • rúška v exteriéri: nie
  • rúška v interiéri: nie

OPATRENIA – TUNISKO

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno
  • rúška v hotelovom areáli (exteriér a interiér): nie

OPATRENIA – TURECKO

  • rúška v exteriéri: áno
  • rúška v interiéri: áno

NAJČASTEJŠIE OTÁZKY A ODPOVEDE OKOLO KORONAVÍRUSU (COVID-19) A CESTOVANIA

Mám zakúpenú dovolenku, ako mám postupovať?

Postupne kontaktujeme všetkých klientov so zakúpenými zájazdmi pre nadchádzajúce obdobie počas trvania mimoriadnej situácie. V prípade, že ste nás kontaktovali emailom, Vaša požiadavka je zaevidovaná, budeme Vás kontaktovať emailom a telefonicky späť. Každá rezervácia je spracovávaná individuálne a preto Vás žiadame o strpenie, pri spracovávaní jednotlivých rezervácií sa postupuje podľa dátumu začatia nástupu na dovolenku. Podľa tohto kroku postupuje naša cestovná kancelária rovnako aj partnerské cestovné kancelárie združené v Slovenskej asociácii cestovných kancelárií a agentúr.

Čo znamená odklad zájazdu?

Odklad zájazdu na základe zákona č. 136/2020 Z.z. znamená odklad čerpania uhradených finančných prostriedkov za rezerváciu dovolenky do obdobia, kedy Vám to bude vyhovovať, najneskôr do 31.8.2021. Odklad zájazdu je možné uplatniť na základe dohody o zmene zmluvy o zájazde, alebo dodatku k zmluve o zájazde na akúkoľvek destináciu a termín z aktuálnej ponuky organizátora zájazdu v sezónach 2020 a 2021, môžete ho teda využiť nielen z Vami zvoleného termínu, destinácie a ubytovania v zmluve ale aj pre ostatné ponuky letných ale aj zimných pobytov. Rozhodnutie o realizácii Vašej dovolenky v roku 2020, alebo o presune do roku 2021, ponechávame na Vaše zváženie. Veríme, že táto alternatíva je pre Vás férová, keďže Vám ako klientom poskytuje maximálnu variabilitu a možnosť. Postupne kontaktujeme všetkých klientov so zakúpenými zájazdmi pre nadchádzajúce obdobie. V prípade, že ste nás kontaktovali emailom, Vaša požiadavka je zaevidovaná, budeme Vás kontaktovať emailom a telefonicky späť. Každá rezervácia je spracovávaná individuálne a preto Vás žiadame o strpenie, pri spracovávaní jednotlivých rezervácií sa postupuje podľa dátumu začatia nástupu na dovolenku. Podľa tohto kroku postupuje naša cestovná kancelária rovnako aj partnerské cestovné kancelárie združené v Slovenskej asociácii cestovných kancelárií a agentúr.

Je cestovná kancelária poistená proti insolventnosti?

Áno, cestovná kancelária VIVE je momentálne poistená na nasledujúcu sezónu 2020/2021.
Cestovná kancelária VIVE, ako aj naše partnerské cestovné kancelárie so sídlom na Slovensku a v krajinách EÚ, sú na základe zákona č. 170/2018 Z.z. povinné mať uzatvorené poistenie insolventnosti, čo pre Vás ako klientov vyplýva, že rezervácia Vašej dovolenky je zabezpečená. Poistenie insolventnosti je povinné a pravidelne kontrolované Slovenskou obchodnou inšpekciou, v prípade, že cestovná kancelária preukazuje zvýšený predaj, je povinná zvýšiť aj krytie poistenia insolventnosti, čím je pre Vás ako klientov poskytnutá ochrana. V porovnaní s krajinami západnej Európy sú pravidlá poistenia insolventnosti na Slovensku a v Českej republike omnoho prísnejšie. Pri prípadnom vyhlásení insolventnosti cestovnej kancelárie je pre Vás dôležitý termín rezervácie dovolenky, nie termín dovolenky, teda poistné krytie máte 100 % garantované.

Je môj preložený zájazd poistený proti insolventnosti?

Áno, na základe zákona č. 136/2020 Z.z. je Váš zájazd, ktorý ste neabsolvovali z dôvodu koronavírusu poistený.

Kedy sa dozviem, či bude zájazd realizovaný?

Pokyny na cestu a pobyt sú dostupné zvyčajne 7 dní pred nástupom na dovolenku, v prípade, že zájazd nebude realizovaný budeme Vás kontaktovať emailom a telefonicky.

Podpísal som dohodu o zmene zmluvy o zájazde, ale na základe bezpečnej situácie v dovolenkovej krajine chcem vycestovať tento rok, ako mám postupovať?

Áno, samozrejme, že môžete vycestovať aj tento rok, prosím kontaktujte nás osobne na pobočke, emailom alebo telefonicky, obratom Vám zašleme aktuálne dostupné ponuky a vysvetlíme následný postup.

Môžem zmeniť termín dovolenky, destináciu alebo hotel v novej rezervácii?

Áno, na základe zákona č. 136/2020 Z.z. môžete požiadať o odklad zájazdu a dohodnúť si zmenu termínu, destinácie, hotela alebo iného ubytovacieho zariadenia v novej rezervácii, bez poplatku. Vašu požiadavku o nenastúpenie na pôvodný termín zájazdu je potrebné zaslať najneskôr 30 dní pred nástupom na zájazd alt. 15 dní pred nástupom (lehota 15 dní platí pre zájazdy s nástupom v termínoch 29.5. až 12.6.2020). Uvedená možnosť platí pre všetky zájazdy realizované počas trvania mimoriadnej situácie.

Nechcem cestovať tento rok, môžem zmeniť termín dovolenky na budúci rok?

Áno, na základe zákona č. 136/2020 Z.z. môžete požiadať o odklad zájazdu a dohodnúť si zmenu termínu na budúci rok 2021, bez poplatku. Vašu požiadavku o nenastúpenie na pôvodný termín zájazdu je potrebné zaslať najneskôr 30 dní pred nástupom na zájazd alt. 15 dní pred nástupom (lehota 15 dní platí pre zájazdy s nástupom v termínoch 29.5. až 12.6.2020). Uvedená možnosť platí pre všetky zájazdy realizované počas trvania mimoriadnej situácie.

Čo ak dovolenka, ktorú si vyberiem bude drahšia ako pôvodná dôvolenka?

V prípade, že cena zájazdu, bude vyššia ako suma pôvodného zájazdu, príslušný rozdiel je klient povinný doplatiť.

Čo ak dovolenka, ktorú si vyberiem bude lacnejšia ako pôvodná dôvolenka?

V prípade, že cena zájazdu, bude lacnejšia ako suma pôvodného zájazdu, príslušný rozdiel Vám vrátime.

Čo v prípade, že nebudem môcť vycestovať ani na budúci rok?

V tomto prípade Vám na základe zákona č. 136/2020 Z.z. vrátime plnú sumu zájazdu alternatívne pri vybraných rezerváciach budete môcť vykonať zmeny cestujúcich bez poplatku a na dovolenku pocestujú Vaši priatelia či rodina.

Zahŕňa poistenie storna zájazdu koronavírus?

Nie, poistenie storna zájazdu nezahŕňa koronavírus, poistenie storna zájazdu je možné využiť iba v prípade nenastúpenia na zájazd zo zdravotných dôvodov uvedených v poistných podmienkach poisťovne.

Mám uzavreté cestovné poistenie ako súčasť zmluvy o obstaraní zájazdu. Bude mi toto poistenie platiť aj na preloženú dovolenku?

Áno, poistenie Vám presunieme na nový zájazd automaticky. Ak si vyberiete zájazd na dlhšie obdobie ako bol pôvodný zájazd, rozdiel v cene poistného je nutné doplatiť.

Ktoré dovolenkové krajiny sú bezpečné a aké sú podmienky vstupu a návratu späť domov?

Zoznam bezpečných krajín, podmienky vstupu do krajiny a návratu späť do SR nájdete vyššie. Vláda SR postupne rozširuje zoznam bezpečných krajín, zoznam je denne aktualizovaný.

Kde nájdem oficiálne informácie o koronavíruse?

Ako môžem znížiť riziko nákazy koronavírusom?

  • Umývajte si ruky mydlom a vodou alebo prostriedkom na báze alkoholu.
  • Pri kašľaní si zakryte nos a ústa, kýchajte do vreckovky alebo do ohnutého lakťa.
  • Vyhýbajte sa kontaktu s ľuďmi, ktorí javia príznaky nádchy, chrípky alebo sa vrátili z oblastí, v ktorých bol potvrdený koronavírus vo vysokej miere.
  • Ak vám zamestnávateľ ponúkol možnosť pracovať z domu prostredníctvom home office, využite prosím túto možnosť.
  • Ak sa necítite zdravotne dobre, overte si, či máte príznaky spojené s týmto vírusom: teplota, kašeľ a dýchavičnosť. Následne kontaktuje telefonicky svojho lekára alebo infolinku Národného centra zdravotníckych informácii: 0800 221 234 alebo Úrad verejného zdravotníctva SR: 0917 222 682, kde vám odborníci odpovedajú na otázky alebo napíšte na: novykoronavirus@uvzsr.sk.